Урок №5. План розробки сайту. Макет інформаційної структури сайту.

Коли ви остаточно не розуміємо мети та не уявляєте свого результату – ви рухаєтесь в протилежному напрямку від своєї мрії. Тому, як не дивно ми будемо мріяти.

І. Пригадайте попередньо вивчений матеріал:
пройдіть тестування (тест доступний до 22.01.21 23-00)

ІІ. Опрацюйте теоретичний матеріал:

Перш ніж приступити до створення сайту в тій чи іншій тематиці поставте собі питання:
– Для чого мій ресурс?
– Чим я можу допомогти іншим користувачам, що можу донести?
– Хто мої конкуренти?
– Що я можу зробити краще ніж вони?
Щоб проаналізувати конкурентів ви можете ввести в пошуковій системі пошукові запити котрі стосуються тематики майбутнього вашого сайту, або якщо ваш сайт уже існує в мережі із певної інформацією перейти на сайт https://www.cy-pr.com/ та проаналізувати конкурентів автоматично.
Продумайте хто буде вашими відвідувачами? Які у них можуть бути смаки? Чим можна буде їх зацікавити?
Дайте собі чесну відповідь: «А навіщо я це роблю? Яка моя мета?»
Постановка завдання:
– докладний опис розроблюваного ресурсу, перерахування його розділів та додаткових функцій чи служб (форум, чат, розсилка тощо);
– визначення характеру представлення інформації (статична чи динамічна) та методів введення даних (із зовнішніх програм чи безпосередньо на ресурсі);
– з’ясування вимог до програмної і апаратної платформи, на яких буде працювати ресурс.
Основні питання на які потрібно дати відповідь під час виконання технічного завдання:
– Яка інформація має привертати увагу користувача?
– До якої інформації користувач повинен сам дійти?
Основні деталі, на що маємо звернути увагу це:
Швидкість роботи користувачів,
Кількість помилок,
Швидкість навчання,
Суб’єктивна задоволеність користувачів.
За законом Фіттса, чим більше кнопка, тим легше потрапити на неї курсором. Однак, крім простоти натискання на кнопку є інша складова проблеми: користувачу повинно бути важко натиснути не на ту кнопку. Домогтися цього можна або зміною стану кнопки при наведенні на неї курсором, або встановленням порожнього проміжку між кнопками.
Подібність чекбоксів і радіокнопок у тому, що вони є кнопками відкладеної дії, тобто їхнє натискання не повинне ініціювати будь яку негайну дію. З їхньою допомогою користувачі вводять параметри, які позначаться після того як дія буде запущена іншими елементами керування. Порушувати це правило небезпечно, оскільки це серйозно порушить сформовану ментальну модель користувачів. У цьому полягає подібність чекбоксів і радіокнопок.
Бажано вертикально розташовувати чекбокси й радіокнопки в групі, оскільки це полегшує пошук конкретного елемента.
Контактна форма допомагає налагодити зв’язок із своїми користувачами та можливо в майбутньому підкоригувати та налагодити сайт вже не із власної точки зору, а з точки зору користувача.
Основа в навігації на сайті – меню. Потрібно визначитись де воно буде, яким буде (статичним чи динамічним) та наскільки глибоким. Більше 4-5 рівнів створювати не рекомендується.
Курсор часто підказує користувачеві про дії, що відбуваються і це дуже зручно в плані швидкості взаємодії з сайтом, що приносить зручність.
Не забувайте про графіку. Про неї ми більш детально говорили при вивчені курсу “Графічний дизайн”
Більш технічні етапи це верстка (написання програмного коду), веб-мастерінг (налагодження роботи ресурсу), розміщення в мережі Інтернет, тестування та просування.
З цим “розберемося” в наступних уроках…

ІІІ. Практична робота: виконайте завдання за інструктивною карткою

IV. Домашнє завдання: опрацювати вивчений матеріал, підготуватись до практичної роботи