Урок № 52. Створення кнопок та налаштування їх властивостей

І. Опрацюйте теоретичний матеріал:

Сьогодні ми з вами навчимось додавати кнопки на форму вікна програми та змінювати їх характеристики.
Для створення кнопки використовується конструктор Button (). У цьому конструкторі за допомогою параметра text можна встановити текст кнопки.

Додаємо кнопку в вікно

activebackground: колір кнопки, коли вона знаходиться в натиснутому стані;
activeforeground: колір тексту кнопки, коли вона в натиснутому стані;
bd: товщина кордону (за замовчуванням 2);
bg / background: фоновий колір кнопки;
fg / foreground: колір тексту кнопки;
font: шрифт тексту, наприклад, font = “Arial 14” – шрифт Arial висотою 14px, або font = ( “Verdana”, 13, “bold”) – шрифт Verdana висотою 13px з виділенням жирним;
height: висота кнопки;
highlightcolor: колір кнопки, коли вона в фокусі;
image: зображення на кнопці;
justify: встановлює вирівнювання тексту. Значення LEFT вирівнює текст по лівому краю, CENTER – по центру, RIGHT – по правому краю;
padx: відступ від кордонів кнопки до її тексту справа і зліва;
pady: відступ від кордонів кнопки до її тексту зверху і знизу;
relief: визначає тип кордону, може приймати значення SUNKEN, RAISED, GROOVE, RIDGE;
state: встановлює стан кнопки, може приймати значення DISABLED, ACTIVE, NORMAL (за замовчуванням);
text: встановлює текст кнопки;
textvariable: встановлює прив’язку до елементу StringVar;
underline: вказує на номер символу в тексті кнопки, який підкреслюється. За замовчуванням значення -1, тобто ніякої символ не підкреслює;
width: ширина кнопки;
wraplength: при позитивному значенні рядка тексту будуть переноситься для вміщення в простір кнопки.

Найважливішими властивостями віджета класу Button є text, за допомогою якого встановлюється напис на кнопці, і command для установки дії, тобто того, що буде відбуватися при натисканні на кнопку. За замовчуванням розмір кнопки відповідає ширині і висоті тексту, однак за допомогою властивостей width і height ці параметри можна змінити. Одиницями виміру в даному випадку є знакомісце. Такі властивості як bg, fg, activebackground і activeforeground визначають відповідно колір фону і тексту, колір фону і тексту під час натискання (і установки курсору миші над кнопкою).

Приклад програми з використанням кнопки, після натискання на яку змінюються її параметри (функція change)

Тут властивість command встановлюється за допомогою методу config (). Однак можна було зробити і так: b1 [‘command’] = change. Ось так буде виглядати кнопка після запуску програми і після натискання на неї:

II. Домашнє завдання: опрацювати по підручнику параграфи 51, 52; виконати завдання, що задані в інструкційні картці
(для програмування онлайн ви можете використовувати сайт: https://techarge.in/online-python-compiler/ В кого немає можливості використовувати середовище програмування Python – можете писати програми в зошитах і відправляти фотокопії своїх робіт)

ІІІ. Додаткові матеріали:

Графічна бібліотека tkinter | Python 3. Віджет Button: